Mona Reppe er økonomi- og administrasjonsansvarlig i Bjørnson og har vært hos oss siden 2020. Mona har en bachelorgrad i økonomi- og administrasjon, samt en mastergrad i strategi, organisasjon og ledelse.

Hva jobber du med i Bjørnson?

Kort fortalt har jeg ansvar for å sikre administrativ støtte og service gjennom hele verdikjeden. Rollen omfatter både kundekontakt og -oppfølging samt støtte til konsulentene i Bjørnson. Videre er jeg ansvarlig for fakturering og økonomiske driftsvurderinger, og er systemeier for driftssystemene våre.  

Hvordan skaper du verdi for kundene?

Jeg ønsker at våre kunder skal få en god kundeopplevelse hos Bjørnson. Dette inkluderer også den administrative og kontraktsmessige delen av leveransen. Som første kontaktpunkt sørger jeg for god og rask oppfølging av kunde, sender ordrebekreftelse når bestilling er bekreftet og holder kunden oppdatert underveis ved behov.  

Hvorfor valgte du å starte i Bjørnson?

Bjørnson er en arbeidsplass som bidrar til å utgjøre en forskjell for både enkeltpersoner og organisasjoner. Det var noe jeg ble motivert av og ville være en del av.    

Fortell hvorfor Engagement er viktig for deg?

Engasjerte medarbeidere er grunnleggende for å kunne ha gode interne utviklingsprosesser, samt å få resultater i en bedrift. Engasjerte medarbeidere trives på arbeid og har det godt sammen med sine kollegaer. Engasjement smitter også over på andre og det overføres mye positiv energi videre i organisasjonen.  

Hvordan kommer dette til uttrykk i arbeidet du gjør i Bjørnson?

Jeg blir engasjert i mine arbeidsoppgaver når jeg vet at vi som team kan gjøre en forskjell for folk. Det er veldig inspirerende og engasjerende når konsulentene våre kommer “hjem” til kontoret etter endt oppdrag og forteller om utviklende prosesser og fornøyde kunder.  

Hva betyr Bjørnsons misjon Building People Builds Business for deg?

Jeg tenker at investering i bedriftens mennesker er nøkkelen til langvarig suksess og utvikling. Kontinuerlig utvikling av folkene er et konkurransefortrinn som bidrar til resultater på bunnlinjen.

Hvilke utfordringer finner du spennende i arbeidshverdagen din?

Jeg syns det er spennende at ingen dag er lik. Vi jobber med mange forskjellige kunder innenfor forskjellige bransjer. Dette gjør at det kommer stadig nye forespørsler fra kunder med ulike behov.  

Internt jobber vi også med flere nye utviklingsprosjekter. Å finne ut hvordan vi kan jobbe smartere og bedre slik at arbeidsprosessene våre blir mer effektive, syns jeg er spennende.  

Hva er hjertesaken din?

Motiverte ansatte som trives og har det bra på jobb. Jeg er stolt av å få være en del av laget som får jobbe med noe så meningsfullt hver dag.  

Hva gjør du for å hente energi?

Da er jeg avkoblet hverdagslogistikken og er sammen med familien min, gjerne ute på tur i frisk luft eller på hytta. Ellers er jeg glad i både en løpetur og sosialt samvær med venner.  

Hva liker du best med å være en del av Bjørnson teamet?

Det må være alle mine flotte kollegaer, tilhørigheten, samt å være en del av et team som leverer solid faglig dyktighet.