Vil du vite mer om human sentrert strategi?
Mange strategier innen business er vekst og profittorienterte. Det er tydelige signal på at dette ikke er bærekraftig. Både mennesker og planet roper etter en “human sentrert strategi” som:
• tar kreativitet, følelser og dømmekraft på alvor
• anerkjenner betydningen av tilknytning mellom medarbeidere, ledere og organisasjonen som hele
• tar utgangspunkt i verdier som integritet, empati og omsorg for hverandre og våre omgivelser
Strategien har tatt inn over seg at alle mennesker trenger å bli sett og hørt, samtidig som vi trenger balanse mellom utfordring og støtte, tydelighet og empati.
Human sentrert strategi vil ta organisasjoner fra kun å være effektive produsenter, til å bli en arbeidsplass der mennesker vil være og mennesker vil samarbeide. Hva er business uten menneskene?
Foredragsholder: Øivind Bjørnson
Øivind er spesialist innen arbeids- og organisasjonspsykologi. Han har lang erfaring med leder- og organisasjonsutvikling fra en rekke sektorer, inkludert finans, energi, detaljhandel, bygg & anlegg samt offentlige virksomheter.