Når uenighet går over i konflikt

Konflikthåndtering er en del av lederrollen – lær mer om hvordan være klok i arbeid med konflikt og relasjoner.
foto-937

Uenighet og sunn, konstruktiv meningsbrytning på arbeidsplassen er viktig. Noen ganger går imidlertid uenigheten over i konflikt, og skaper vonde følelser og dårlig arbeidsmiljø. Årsaken er som regel kommunikasjonsformen, mer enn innholdet i det man diskuterer. I gjennomsnitt opplever 28 % av yrkesaktive at de ofte eller av og til er involvert i ubehagelige konflikter på arbeidsplassen (kilde STAMI). Konflikt koster og går ut over både produktivitet og trivsel. Konflikt og konflikthåndtering er en både vanskelig og viktig del av lederrollen. 

Dette foredraget er ment å gi økt bevissthet om hvordan og hvorfor konflikter oppstår og utvikler seg på arbeidsplassen, og hvordan dere kan håndtere konflikter på en konstruktiv måte.
 

Kontakt oss for en uforpliktende prat.